Ga Terug   Loveno I.T. Fora > Computers > Hardware Algemeen
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Onderwerp waarderen Weergavemodus
Oud 17-02-2010   #1
equeS
Registered User
equeS is on a distinguished road
Wat is mijn beste optie?

Hallo,

Ik heb ondertussen mijn pc net geen 2 jaar. Ik ben van deze computer eigenljk altijd tevreden geweest, op het feit na dat ie vreselijk veel lawaai maakt.

Nu laatste 2-3 maanden heb ik ondervonden dat de grafische kaart het steeds moeilijker krijgt. Gewoon tijdens het browsen gaat hij soms naar DVI en komt hij zeggen dat de drivers gestopt zijn met werken. Ik heb de laatste nieuwe drivers en doet dit nog steeds, ook een volledige format hielp niet.

Ik ben geen fervent gamer, maar af en toe gamen zit er voorlopig nog wel in. Ik heb het dan over een 5-8tal uurtjes op 14 dagen ofzow. Ik merk dat het laden van de nieuwere games (BFBC 2 beta ) bv het laden opmerkelijk traag gaat (ITT andere mensen die het spe ook hebben, ligt dus niet aan beta).

Mijn vraag gaat alsvolgt:

1) zou u nog investeren in een nieuwe grafische kaart of zegt u doe er nog een half jaar of een jaar mee voort en koop dan een nieuw systeem?

2) Indien ik er nog eventjes voort mee doe, zou een blokje van 2GIG ram helpen voor het sneller laden van de games etc?

Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord op geven

Met vriendelijke groeten

Kristof/eques

PS hieronder mijn systeem:
CREATIVE 70SB104000002 X-FI XTREME AUDIO BULK PCI EXPRESS
INTEL CORE 2 QUAD Q9300 45NM 2.50 SOCKET 775
MSI P45 NEO-F DDR2 SOCKET 775 INTEL® P45
ANTEC NEO HE 550WATT
SAPPHIRE HD3870 512MB DDR4 PCI EXPRESS
WESTERN DIGITAL 160GB-JB 8MB ATA100 7200RPM
PREMIUM 2048MB 800MHZ PC-6400 DDR2 VALUERAM
SAMSUNG SH-S223F/BEBE ZWART SATA 22X DVD-RW
ANTEC P182 BLACK PERFORMANCE CASE
equeS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-02-2010   #2
Goofy666
░▒░

Goofy666's Avatar
Leeftijd: 22
Goofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond repute
Stuur een bericht via ICQ naar Goofy666
Re: Wat is mijn beste optie?

Is het de grafische kaart die voornamelijk hoorbaar is?

Wat bedoel je met "gaat hij soms naar DVI"? Je krijgt een melding over de DVI ingang op je scherm? Ik neem aan dat de monitor via DVI aangesloten is?

Als dit allemaal klopt, kan dat eventueel duiden op een probleem met de grafische kaart. De fan is misschien aan het verslijten, wat tot meer warmte-ontwikkeling kan leiden, wat dan weer de oorzaak kan zijn van dat probleem. Als andere drivers en een verse installatie niet baten is de kans op problemen met de hardware sowieso al groter.

Indien die pc nog perfect voldoet aan je noden, en de grafische kaart de oorzaak is van je enige ergernis en als de oorzaak van die problemen ook enkel tot de grafische kaart terug te leiden is, zou ik persoonlijk een andere grafische kaart kopen. Al helemaal als ik je configuratie zo bekijk.

Een extra latje geheugen kan mogelijks, bij sommige games, helpen om mappen sneller te laden. Dit was enige tijd geleden toch zo, en hing nogal erg van de configuratie en de game af. 2GB geheugen is tegenwoordig misschien niet fenomenaal veel, maar op zich kan je daar toch al heel wat mee, afhankelijk van de games die je speelt.

Welk besturingssysteem (ofte: versie van Windows) gebruik je net?
Goofy666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-02-2010   #3
equeS
Registered User
equeS is on a distinguished road

Citaat:
Origineel gepost door Goofy666 Bekijk Bericht
Is het de grafische kaart die voornamelijk hoorbaar is?De grafische kaart hoor ik soms ineens versnellen en zwaar blazen, dan is dat weer gedaan

Wat bedoel je met "gaat hij soms naar DVI"? Je krijgt een melding over de DVI ingang op je scherm? Ik neem aan dat de monitor via DVI aangesloten is?
klopt
Als dit allemaal klopt, kan dat eventueel duiden op een probleem met de grafische kaart. De fan is misschien aan het verslijten, wat tot meer warmte-ontwikkeling kan leiden, wat dan weer de oorzaak kan zijn van dat probleem. Als andere drivers en een verse installatie niet baten is de kans op problemen met de hardware sowieso al groter.de pc maakte bij aankoop al veel lawaai, zijn erg grote fans in die case. kan ik elk soort grafische kaart op dat moederbord plaatsen? WIl wel een deftige kunnen zetten.

Indien die pc nog perfect voldoet aan je noden, en de grafische kaart de oorzaak is van je enige ergernis en als de oorzaak van die problemen ook enkel tot de grafische kaart terug te leiden is, zou ik persoonlijk een andere grafische kaart kopen. Al helemaal als ik je configuratie zo bekijk.
bedoel je dat mijn configuratie nog goed up to date is?

Een extra latje geheugen kan mogelijks, bij sommige games, helpen om mappen sneller te laden. Dit was enige tijd geleden toch zo, en hing nogal erg van de configuratie en de game af. 2GB geheugen is tegenwoordig misschien niet fenomenaal veel, maar op zich kan je daar toch al heel wat mee, afhankelijk van de games die je speelt.
ik kan er een van 4gig steken als ik de pc nog minstens jaar hou
Welk besturingssysteem (ofte: versie van Windows) gebruik je net?
ik gebruik windows 7 ultimate

merci voor de reply Ik ken echt niks van hardware, alles wat niet webdev is ben ik redelijk slecht van op de hoogte
equeS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-02-2010   #4
Goofy666
░▒░

Goofy666's Avatar
Leeftijd: 22
Goofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond reputeGoofy666 has a reputation beyond repute
Stuur een bericht via ICQ naar Goofy666

Dat de fan van de grafische kaart soms versnelt, is normaal . Maakt je pc ook teveel lawaai als de fan van die kaart niét snel draait?

Jouw configuratie is, imo, zéker up to date (en staat trouwens enkele lichtjaren verder dan m'n eigen pc ). Het moederbord is voorzien van PCI-Express (zoals je ook in je lijstje kan zien, bij de grafische kaart zelf), wat tegenwoordig de gangbare standaard is voor grafische kaarten. Je kan dus zonder problemen een andere kaart uitzoeken, voor alle budgetten kan je wel een PCI-Express kaart vinden.

Als ik je een tip mag geven; als je maar sporadisch games speelt, en dus niet het allerlaatste nieuwe nodig hebt/wilt, zoek dan naar een grafische kaart met passieve koeling. Dat kan al heel wat schelen wat lawaai betreft. Als je geen drivers meer wil herinstalleren, zou ik sowieso voor een ATi gaan . Om je toch een tip te geven; deze ASUS ATi Radeon HD 4850 1GB zou al een stukje performanter zijn dan je huidige kaart. De koeler lijkt enorm op die die ik op m'n grafische kaart heb (Asus EN8800GT), en die is effectief erg, erg stil. Ervoor had ik een passief gekoelde grafische kaart (Point of View 6600GT), en het verschil in geluid is, tegen mijn verwachtingen in, verwaarloosbaar.

Een andere mogelijkheid is een andere koeler op je huidige kaart installeren, indien de kaart niet defect is (sommige problemen worden enkel door de warmte veroorzaakt), zo krijg je je kaart vaak koeler én stiller. Uit je omschrijvingen kan ik spijtig genoeg niet opmaken of de kaart al dan niet defect is, anders is dit zeker ook een mogelijkheid.

Indien je nog geheugenbanken vrij hebt, is een upgrade van je geheugen op zich ook wel aan te raden, al zou ik niet kunnen zeggen in hoeverre je dit zal 'voelen'.

Laatst aangepast door Goofy666 : 18-02-2010 om 19:21.
Goofy666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels